Gyakori kérdések és válaszok

Mi határozza meg az autóm helyzetét, honnan tudják, hogy hol állok a járművel?

Az automata parkolás a beépített OBU City GPS eszközzel működik, amely az autó koordinátája alapján határozza meg annak helyzetét, így a parkolási zónát is.


Mi alapján "tudja" az eszköz, hogy fizető zónában állok-e az autóval?

Társaságunk a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer viszonteladójaként rendelkezik információval arról, hogy egy adott gépjármű fizető parkolási zónában áll-e. Magyarország területén valamennyi közterületi parkolóhelyen hozzáférhetők ezek az adatok.


Hogyan indul el automatikusan a parkolás?

A személygépkocsi motorjának leállítását követően, a központi rendszer két percen belül automatikusan kezdeményezi a parkolás elindítását a jármű pozíciója, helyzete alapján - vagy a parkolás előjegyzését parkolási üzemidőn kívül -, amennyiben a gépjármű köztéri parkolási területen van. A parkolás indításáról mobilalkalmazáson keresztül küld a rendszer értesítést, ami bármikor le állítható. Amennyiben a parkolás az indítástól számított 1 percen belül leállításra kerül, nem keletkezik kényelmi és parkolási díj fizetési kötelezettség. 


Mit jelent az, hogy nincsenek zónafüggő problémáim?

Szolgáltatásunk a pontos helymeghatározást követően indítja el a díjfizetést, így nem fordulhat elő, hogy nem a megfelelő zónára történik a fizetés és emiatt pótdíjat kelljen fizetni. Abban az esetben, ha az úgynevezett időkorlátos zónában (maximális parkolási idő) tartózkodik a jármű, a díjfizetés az időkorlát letelte után automatikusan újra indul az adott zónára érvényes üzemidő végéig.


Honnan tudom, hogy elindult-e parkolásom? Hol tudom ellenőrizni?

A parkolás elindításáról a gépjármű vezetője az OBU City mobilalkalmazáson keresztül küldött üzenetben (PushNotificaiton) kap értesítést. Az üzeneteket a Google és az Apple rendszere továbbítja a felhasználók telefonjára, amelyben esetenként előfordulhat pár perces késés, azonban az OBU City mobilalkalmazás Parkolás menüpontjában bármikor ellenőrizhető a folyamatban lévő díjfizetés státusza, valamint a korábbi tranzakciók is. Sőt, indokolt esetben bármikor meg le is állítható a parkolás!


Mi alapján történik a parkolás leállítása?

A díjfizetés automatikusan leáll, amint a gyújtás ráadást követően a gépjármű legalább 250 méterre eltávolodik a parkolás helyszínétől. Az adott zónára érvényes üzemidő végén is automatikusan leáll a parkolás. A sofőr saját maga is bármikor leállíthatja a parkolást!


Mi történik, elfelejthetem-e elindítani a parkolást (mert nincs aktiválva az automatikus parkolás szolgáltatásom)?

Parkolási díjfizetési övezetben, a gépjármű gyújtásának levételét követő 4. percben a központi rendszer figyelmeztetést küld "Push" üzenetben, amennyiben a parkolás díjfizetése nem kezdődött meg. Ez esetben a gépjármű vezetője mobilalkalmazáson keresztül - a gépjármű pozíciójának megfelelő parkolási zónában - manuálisan elindíthatja a parkolást, mellyel megelőzhető a parkolási pótdíjazás.



Mi történik abban az esetben, ha fizető zónában zárt udvarra parkolok be, vagy csak valamiért megálltam és levetettem a gyújtást, de a járművet nem hagyom el?

Az automata díjfizetés elindulása nem szabályozható, azaz, ha a sofőr fizető zónában egy zárt udvarra parkol be, vagy csak valamiért megállt pár percre úgy, hogy a gyújtást is levette, a díjfizetés el fog indulni. Ezekben az esetekben a felhasználó az applikáción keresztül bármikor megszakíthatja a parkolást, amely ha 1 percen belül történik, díjfizetési kötelezettséggel nem jár.


Mit tehetek abban az esetben, ha a visszaigazolásban szereplő zónaszám nem felel meg a parkolás a helyszínének?

Az autóba szerelt GPS eszköz nagy pontossággal méri be az autó helyzetét, de vannak olyan helyszínek - ilyen a Nyugati téri aluljáró alatti a parkoló -, ahol technológiailag nem megoldható kizárolagos pontossággal meghatározni az autó helyzetét. Ez esetben célszerű a parkolást manuálisan leállítani és az applikáción keresztül megfelelő zónaszám megadásával új parkolást indítani. Pótdíjat nem kaphat a sofőr, mivel a rendszer ügyel rá, hogy a parkolási rendeletek előírásainak megfelelően azonos árú vagy drágább zónában indítsa el a parkolást.


Kizárólag okos telefonnal vehető igénybe a szolgáltatás?

A teljes kényelemhez és biztonsághoz mindeképpen szükséges okostelefonnal rendelkezzen az ügyfél, mert csak így értesül a parkolás elindításáról és tudja indokolt esetben leállítani.


Hogyan történik a fizetés? Előre kell egyenleget feltölteni vagy utólag kapok számlát?

A mobilparkolási és e-matirca vásárlási szolgáltatások bankkártyával is fizethetők, az automata parkolások - egyedi engedéllyel - hó végén kerülnek elszámolásra.